Grau de Pedagogia

Trobareu tots els indicadors de places, matrícula, taxes de progrés i resultat de l'aprenentatge, interrupció dels estudis i satisfacció dels grups d'interès (PAS, PDI i alumnes), etc., a l' Informe anual de seguiment (2021-22)

Dades i indicadors

A continuació, us presentam les dades, els indicadors principals i els resultats de satisfacció de la titulació. Aquesta informació és analitzada periòdicament pels responsables del centre i del títol i les seves comissions de qualitat, els quals fan el seguiment de l’evolució per garantir-ne la millora contínua.

Indicadors

Dades bàsiques

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Preinscrits 546 478 487 561 602 524
Nou ingrés 68 70 74 68 64 67
Nou ingrés SIIU 66 64 72 63 62 67
Matriculats 246 242 261 248 254 252
Titulats 48 39 48 45 38 55
Places 70 70 70 70 70 70

Alumne de nou ingrés: és aquell que comença uns estudis des de l’inici, que es matricula per primera vegada. Pot tenir crèdits reconeguts o no.

Alumne de nou ingrés SIIU: és aquell que comença uns estudis des de l’inici, que es matricula per primera vegada a l’estudi i que, seguint els criteris del SIIU, pot tenir menys de 10 crèdits (en cas de màster) o 30 crèdits (en cas de grau) reconeguts. El conjunt d’aquests alumnes també es pot anomenar població òptima de nou ingrés. 

Alumne matriculat: és aquell que té una matrícula activa a un estudi durant un curs acadèmic. El conjunt d’aquests alumnes també es pot anomenar població total.

  • No es consideren les reserves de matrícula (per espera d’obtenció de plaça en una altra universitat o per espera de reconeixement de crèdits)
  • No es consideren les anul·lacions de matrícula
  • No es consideren els alumnes declarats com a impagats.

Alumne titulat: és aquell que ha superat (aprovat o reconegut) tots els crèdits requerits per a la titulació; per tant, ha acabat els estudis, independentment que hagi demanat o no l’expedició del títol.

Durada dels estudis

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Durada mitjana 4,80 4,70 4,90 4,40 4 4,50

La durada mitjana dels estudis mesura el nombre mitjà d'anys que tarda l'alumnat a graduar-se. La població de referència és la població òptima.

Taxes de rendiment acadèmic

Taxes de graduació i d'abandonament en relació a la cohort d'ingrés

 

Dades i descripció

2014-15 2015-16 2016-17 2017-18 2018-19
Taxa de graduació 50 % 58 % 62 % 61 % 60 %
Taxa d'abandonament 38 % 40 % 36 % 39 % -

Taxa d'abandonament de l'estudi: percentatge d’estudiants d’una cohort de nou ingrés d'un any acadèmic que no han finalitzat els seus estudis amb un any més dels previstos en el pla d'estudis i no s'han matriculat ni l'any acadèmic previst de finalització ni el següent. La població de referència és la població de nou ingrés.

Taxa de graduació (RD 1393/2007): percentatge d'estudiants d'una cohort de nou ingrés que acaben els ensenyaments en el temps teòric previst al pla d'estudis o en un any acadèmic més. La població de referència és la població de nou ingrés SIIU a temps complet.

 

Taxa d'eficiència dels graduats segons la promoció

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Taxa d'eficiència dels graduats 93 % 94 % 91 % 95 % 94 % 95 %

La taxa d'eficiència es defineix com la relació percentual entre el nombre total de crèdits que ha superat un estudiant al llarg de la titulació en què s'ha titulat i el nombre total de crèdits en què s'ha matriculat efectivament. La població de referència és la població òptima.

Taxes d'èxit i de rendiment

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Taxa d'èxit de la titulació 92 % 92 % 93 % 96 % 92 % 94 %
Taxa de rendiment 85 % 87 % 88 % 92 % 87 % 91 %

Taxa d'èxit: relació percentual entre el nombre de crèdits superats i el nombre de crèdits presentats a avaluació.

Taxa de rendiment: relació percentual entre el nombre de crèdits superats i el nombre de crèdits matriculats.

Satisfacció dels grups d'interès

Índex de satisfacció

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Satisfacció alumnat 3,00 2,89 2,83 2,95 2,68 2,66
Satisfacció PDI 3,00 3,17 3,12 3,25 3,12 3,26
Satisfacció PAS 3,30 - 3,29 - 3,31 -

Fonts:

  • Enquesta de satisfacció dels alumnes amb el seu pla d’estudis.
  • Enquesta de satisfacció i detecció de necessitats del PDI
  • Enquesta biennal de satisfacció i detecció de necessitats del PAS que ha donat suport als estudis de grau i postgrau.

Ítems valorats en una escala d’1 a 4 en la qual l’1 implica «gens satisfet» i el 4 «molt satisfet».

Percentatges de participació a les enquestes

 

Dades i descripció

2017-18 2018-19 2019-20 2020-21 2021-22 2022-23
Participació alumnat 24 % 35 % 29 % 16 % 15 % 29 %
Participació PDI 45 % 60 % 55 % 60 % 42 % 53 %
Participació PAS 33 % - 40 % - 58 % -

Només s’han considerat vàlides les dades que compleixen un doble criteri de representativitat: per una banda, assolir 4 enquestes contestades i, per l'altra, que el nombre d'enquestes contestades sigui igual o superior al 15% de la població

Inserció laboral

Els principals instruments que disposam, a nivell de grau, per recollir dades de la inserció laboral dels nostres titulats són

Documents/any acadèmic Data
IBESTAT. Inserció laboral dels titulats. Grau de Pedagogia 05/10/2023

També, com a informació addicional, podeu consultar els següents enllaços:

Rendició de comptes i transparència

Amb l’objectiu de retre comptes a la societat en general i complir les exigències del marc normatiu nacional (RD 822/2021 [espanyol]) i les directrius de l’espai europeu d’educació superior, totes les titulacions oficials (grau, màster i doctorat) estan sotmeses a tres fases d’avaluació: verificació, seguiment i acreditació. A continuació, es pot consultar tota la documentació oficial derivada de cada procés: